
'Vidom' do Vele Luke i Lastova već početkom lipnja
15.04.2016
"Jadrolinijin" čelnik Alan Klanac i predstavnici norveške kompanije "Fjord1" u četvrtak (jučer) su u Bergenu potpisali dokumentaciju vezanu uz primopredaju dvotrupca "Fjordprins", vrijednog 35 milijuna kuna, koji je hrvatski brodar kupio od dosadašnjega skandinavskog vlasnika.
Jubilarni, 50. brod u bijeloj floti nacionalne putničke kompanije, sukladno svojevrsnoj katamaranskoj tradiciji, ponijet će žensko ime, i to "Vida", a upravo taj naziv na pramcu i krmi s prekidima je od 1948. do 1965. godine nosio i parobrod koji je povezivao naš grad sa srednjodalmatinskim otocima.
Kako neslužbeno doznajemo, "Jadrolinija" planira novu "Vidu", kapaciteta 205 putnika, od početka lipnja angažirati na najdužoj i ujedno najzahtjevnijoj jadranskoj brzobrodskoj pruzi između Splita, Hvara, Vele Luke i Lastova.
Dvotrupac građen od karbonskih vlakana, izgrađen 2011. godine u norveškom škveru "Brødrene", s čijeg je navoza potekao i katamaran "Krilo".
Preneseno sa Faros news javascript:void(0);/*1460806634542*/
Ponukani ovom viješću, objavljujemo nekoliko natuknica o nekadašnjem parobrodu "Vida" koji je šezdestih godina prošloga stoljeća održavao tzv. izletničku liniju za Stari Grad, svake nedjelje.
Vida je izgrađena davne 1905. godine u Trstu i porinuta pod imenom TATRA. Petnaestak godina kasnije mijenja ime u TRIGLAV da bi početkom II svjetskog rata dobila ime MEDEA. 1944. godine započinje ploviti pod njemačkom zastavom i neobičnim imenom G.310.
Završetkom II svjetskog rata ponovno se vraća imenu TRIGLAV da bi joj 1947. godine novi vlasnik Jadrolinija dao ime OPATIJA. No već 1953. godine mijenja ime i do kraja svog burnog života ostaje VIDA.
Brod je pokretao parni stroj snage 478 kW koji mu je omogućavao brzinu od čak 12 čvorova a mogao je ukrcati 420 putnika.
VIDA je poput većine ondašnjih garbunjera završila svoj zadnji plov 1965. u rezalištu Sv. Kajo kod Solina. Zamjenila ju je serija ''pjesnika'.