Novosti

27. 08. - Koncert „RECUERDE EL ALMA DORMIDA“


23.08.2011

Koncert „RECUERDE EL ALMA DORMIDA“, Fantazije i romance don Alonsa Mudarre, održat će se u subotu, 27. kolovoza 2011. godine u Ribnjaku Petra Hektorovića u 21:30 h. Nastupaju:

 

Ivana Lazar, sopran


Igor Paro, vihuela


Zoran Kelava, recitator


GLAZBENI RECITAL


Alonso Mudarra jedan od najznačajnijih španjolskih vihuelista i skladatelja evropskoga značaja. Njegova zbirka "*Tres libros de musica para vihuela* *en cifras*..." ("Tri  knjige glazbe za vihuelu u tabulaturi..."), tiskana 1546. u Sevilli, prava
je zlatna riznica najkvalitetnije renesansne glazbe i poezije. Mudarrin  inovativni duh bitno je utjecao na razvoj instrumentalne glazbe u 16. stoljeću. Premda zbirka sadrži prvenstveno glazbu za vihuelu, tu nalazimo i prve ikada tiskane skladbe za gitaru. Ove skladbe u Hrvatskoj još nikad prije nisu bile izvođene, a ovom prilikom ih uz to po prvi put izvodimo na renesansnoj gitari. Španjolska vihuela je instrument koji poput renesansne lutnje ima šest pari žica, no oblikom je sličnija gitari. Renesansna gitara u to vrijeme ima samo 4 para žica i mnogo je manja i od današnje klasične gitare i od tadašnje vihuele. Uz originalne Mudarrine skladbe ovdje nalazimo i nekoliko njegovih vrhunskih obrada vokalne polifonije najboljih skladatelja tog vremena kao što su Josquin des Prez, Andre Fevin, Willaert i Gombert. Dok prve dvije knjige njegove zbirke sadrže vrhunsku instrumentalnu glazbu za vihuelu i renesansnu gitaru, treća knjiga je u cijelosti posvećena pjesmama uz pratnju vihuele. Imaginacija, produhovljenost i pažnja s kojom Mudarra uglazbljuje stihove najgenijalnijih pjesnika tog vremena utire put razvoju renesansnog madrigala. Na našem programu Mudarrine pjesme ne izvodimo samo koncertno, već imamo i govorenje stihova, koje je Mudarra uglazbio, u majstorskim prijevodima na hrvatski Nikole Miličevića, Marka Tomasovića i Tonka Maroevića. Mudarrina glazba nadahnuta je vrhunskom poezijom, a prekrasni stihovi Jorge Manriquea, Juana Boscana, Garcilasa de la Vege, Gila Vicentea, Francesca Petrarce i ostalih anonimnih genija renesanse kroz Mudarrinu glazbu dobijaju još jednu bitnu dimenziju koja ova mala remekdjela renesansnog i humanističkog duha čini univerzalnim i iznenađujuće su-vremenim i svevremenim. Ovo je prvi put u Hrvatskoj da se Mudarrine skladbe izvode u tom obimu i na historijskim instrumentima.


 


Igor Paro rođen je u Ljubljani. Nakon što je 1986. diplomirao klasičnu gitaru na Muzočkoj akademijij u zagrebu u klasi prof. Darka Petrinjaka, posvećuje se ranoj glazbi, svirajući renesansne i barokne lutnje. 1988. odlazi na studij rane glazbe u Basel, gdje je 1993. kao prvi lutnjist iz Hrvatske na uglednoj Scholi Cantorum Basiliensis diplomirao lutnju u klasi Eugena Domboisa i Hopkinsona Smitha.

Kao solist i kao član raznih sastava za ranu glazbu nastupao je u Hrvatskoj, na Večerima rane glazbe u Sv. Donatu u Zadru, na Osorskim glazbenim večerima, u okviru Međunarodne slavističke škole u Dubrovniku, Večerima Antuna Dobronića u Jelsi, te na Varaždinskim baroknim večerima, sudjelujući u brojnim modernim praizvedbama hrvatske i talijanske renesansne i ranobarokne glazbene baštine.
1997. organizator je i voditelj prve Međunarodne akademije za ranu glazbu u Starom Gradu na otoku Hvaru.
Osim u Hrvatskoj i u Švicarskoj nastupao je kao solist i kao član brojnih projekata za historijske izvedbe baroknih opera u Njemačkoj, Italiji, Norveškoj, Češkoj, te u Izraelu i u Japanu. Snimao je za Suprafon (Češka), Symphonia (Italija), Musica sacra (Hrvatska), s djelima autora kao što su Jan Dismas Zelenka, Andrea Falconieri, Gabrielo Pulliti, Francesco Usper i Claudio Monteverdi. Od 2005. do 2007. surađuje s Jane Mac Mahan (Columbia University, New York) kao asistent voditelja tečaja na međunarodnom vokalnom seminaru u Grožnjanu. Njegovi koncertni nastupi odlikuju se stilistički i tematski vrlo profiliranim programima. Posebnu pozornost posvećuje manje poznatim i novootkrivenim djelima klasičnog repertoara, naročito komornoj glazbi za gitaru 19. i 20 stoljeća. Svoje dugogodišnje iskustvo sa sviranjem historijskih instrumenata primjenjuje na gitaru, te gitarističku glazbu 19. stoljeća izvodi na vjernim kopijama gitara iz tog razdoblja.
Bavi se i skladanjem i aranžiranjem za gitaru.

 

 


Zoran Kelava,
samostalni umjetnik, dramski glumac, igra po kazalištima diljem Hrvatske (HNK Varaždin, INK Pula, Histrioni, KKV Sisak, GK Žar Ptica, GKL Rijeka, GKL Split, Licem u lice, Za bregom, Lutonjica Toporko, Prostor plus, UHLOD ).
Film Nikole Čurćina „ Olive girls“
Serije: Ponos Ratkajevih, Zauvijek susjedi, Zakon ljubavi, Dobre namjere, Dolina sunca
Festivali: Dubrovačke ljetne igre, Marulovi dani, Gaveline večeri, Krležini dani, Zlatni lav, Splitsko ljeto, Riječke ljetne noći, Osiječko kulturno ljeto, Špancir fest,TEATARFEST, Glumci u Zagvozdu, SLUK, Naj Naj, Šibenski festival djeteta, ASSITEJ, Svjetski festival lutkarstva u Pragu, Međunarodni festival „Valise“ Lomza, Vukovarsko proljeće, Teatertage Europaischer Kulturen…

 

 

Ivana Lazar je rođena u Tuzli 1976. godine. Diplomirala je pjevanje na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi Mire Zidarić-Orešković i magistrirala na postdiplomskom studiju kod Lidije Horvat-Dunjko. Na Universität für Musik und darstellende Kunst u Grazu usavršavala je Lied i oratorij kod profesora Donnauera. Pohađala je i majstorske tečajeve kod Dunje Vejzović i Konrada Richtera, te Olivere Miljaković s kojom i dalje radi na usavršavanju vokalne tehnike i interpretacije.
Ivana Lazar je prisutna na koncertnim podijima zagrebačke glazbene scene kao vrsna interpretatorica barokne glazbe. Više sezona djelovala je kao solistica Hrvatskog baroknog ansambla i suosnivačica je baroknog ansambla Camerata Garestin. Nastupala je sa orkestrom Zagrebačke filharmonije, Simfonijskim orkestrom HRT-a, Zborom HRT-a, Sarajevskom filharmonijom i Varaždinskim komornim orkestrom. Od 2006. godine je stalna gošća-solistica ansambla Le Parlement de Musique iz Strasbourga pod vodstvom maestra Martina Gestera s kojim je ostvarila veliku turneju po Francuskoj. Gostovala je i u Austriji, Sloveniji, Njemačkoj, Finskoj, Švedskoj, Litvi, Luxemburgu, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Irskoj, Egiptu, Argentini i Boliviji. Od 2004. do 2006. godine bila je stipendistica CEE Musiktheater / Deutsche Bank iz Beča. Ivana Lazar je članica Opere Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu od 2010. godine.

Nagrade:

Nagrada Marija Borčić za najbolji diplomski koncert studenta Muzičke akademije u akademskoj godini 2000./2001.
Diplome Darko Lukić u ciklusu Mladi u Lisinskom, 2006.
 

developed by Nove vibracije