Novosti

Puno buke oko hvarskih prometnica: ‘zlosilje’ ili cesta koja život znači


17.03.2009

Dubovički plemić Ivan pl. Kasandrić u pismu konzervatorima oštro napao izgradnju protupožarnoga puta od Sv. Nedjelje do Dubovice, a poglavito ceste koja će uvalu Dubovica povezati s državnom prometnicom Sućuraj–Hvar

Djelatnici Uprave šuma - Podružnice Ogulin s velikim trudom su rekonstruirali kilometar ceste i probili novi protupožarni put od Sv. Nedjelje do Dubovice, dug 5,44 km.

Tom cestom je prvi svojim automobilom prošao Svetonedijanin Stipe Kolumbić, a radi se o protupožarnoj prosjeki s elementima šumske ceste koja je namijenjena ophodnji, nadzoru i brzim intervencijama gašenja požara.

Ona će, međutim, poslužiti i za komunikaciju Plažana, žitelja južne strane škoja, s gradom Hvarom gdje vrlo često moraju obavljati razne poslove.

- Cesta je široka četiri metra, odlično položena i već uvaljana, tako da je bio pravi gušt voziti se njome. A kako i ne bi kad je to san brojnih generacija stanovnika Sv. Nedjelje kojima se prije kroz klaustrofobični tunel Zavala–Pitve, te područje općine Jelsa i grada Starog Grada do Dubovice trebalo voziti čak 40 km, umjesto sadašnjih 6,44 km – ushićeno će Stipe, mladi čovjek koji je svakodnevno sa svojim ocem Dragomilom do obiteljskoga gospodarstva na Gornjem vrhu putovao 45 km u jednom pravcu, a ubuduće će to iznositi samo 11,5 km.

Od glasnogovornice Hrvatskih šuma Ivane Milić, pak, doznajemo da je cestu Sv. Nedjelja-Dubovica, koja prolazi kroz poljoprivredna i šumska staništa, projektirala Uprava šuma - Podružnica Split, dok privatnici nisu tražili naknadu za njezino prolaženje preko njihovih posjeda.
Rekonstrukcija i proboj puta stajao je 1.713.343,95 kuna bez PDV-a, a nakon radova na oba ulaza/izlaza bit će postavljeni natpisi s upozorenjima da se radi o protupožarnoj prometnici, što znači da će vozači drugih motornih vozila njome prometovati jedino na osobnu odgovornost.

Dok se jedni raduju, na drugoj strani je Ivan pl. Kasandrić, grof iz Dubovice, koji je u svom pismu Konzervatorskom odjelu u Splitu tu cestu s ogorčenjem nazvao zlosiljem nad ambijentom, no istini za volju više se požalio na probijanje jedne druge i znatno kraće ceste, one koja ima za cilj povezati uvalu Dubovica s državnom prometnicom Sućuraj–Hvar (d-116).

Naravno, njegova predstavka bila je predmetom postupanja konzervatora jer se u uvali nalaze neki zaštićeni objekti i vrlo lijepo oblikovani niz ribarskih kuća.

- Posebnim rješenjem od 4. ožujka privremeno smo obustavili radove na cesti od uvale prema glavnoj otočnoj prometnici, čiju izgradnju je bez prethodnog odobrenja Konzervatorskog odjela započeo Pero Jeličić iz Brusja.

- Uvala je ljeti ionako prenapučena, pa se odlučno protivimo eventualnoj automobilskoj uzurpaciji toga prirodnog krajolika. Stoga smo o događaju obavijestili i nadležna tijela, među kojima i građevinsku inspekciju, a budući da su bageri i dalje bili aktivni, tjedan dana poslije smo od Policijske postaje Hvar zatražili sprječavanje daljnje štete na kulturnom dobru – kazao je mr. sc. Joško Belamarić, pročelnik Konzervatorskog odjela u Splitu.
 

Izvor: Slobodna Dalmacija, tekst i snimka Mirko Crnčević

 

developed by Nove vibracije