Novosti

3. 04. - Javna prezentacija projekta Stohrenscule u Starome Gradu


25.03.2009

Međunarodni istraživački projekt «Platonizam i oblici inteligencije» Instituta za filozofiju Zagreb, održat će dana 3. travnja 2009. godine u 19:00 sati, u Hrvatskom Domu (Čitovnica), Stari Grad, javnu prezentaciju projekta Stohrenscule – filozofsko-pedagoški dijalog o temi «Vrlina, ljepota i sreća».

Projekt Stohrenschule

Projekt Stohrenschule pod vodstvom Renate Kroschel (Stohrenschule/Margarete-Ruckmich-Akademie) i dr.sc. Marie-Èlise Zovko (Institut za filozofiju, Zagreb) je program aktivnosti i seminara za djecu i odrasle posvećenih temama poput ljepote, vrline i sreće, prijateljstva i pravednosti, identiteta, individualnosti i zajedništva, znanja, emocija i stvarnosti. Renate Kroschel je godinama primjenjivala ideju filozofiranja s djecom u školi koju vodi njen suprug Benno u mjestu Stohren , Münstertal, Njemačka , malenoj seoskoj zajednici , u području gornjeg Schwarzwalda gdje ona također radi kao nastavnica. Kao rezultat njenog rada, princip filozofiranja s djecom je postao opći princip osnovnoškolskog podučavanja u svim predmetima u njemačkoj pokrajini Baden-Württemberg.
Projekt Stohrenschule je proniknuo iz zajedničkog interesa "promicanja dijaloške kulture učenja" koje potiče iz najboljih uvida u Sokratovu i Platonovu filozofiju, i platoničku tradiciju filozofije kao i kroz vrijednosti i filozofiju humanističke tradicije.
Ideja Projekta je poprimila svoj oblik u 2007. u seminarima i susretima vođenih sa grupom mlađih kolega i postdiplomanata sa Odsjeka za filozofiju na Hrvatskim studijima u Zagrebu..

Članovi su počeli primjenjivati svoje ideje početkom 2008. u Njemačkoj Međunarodnoj školi u Zagrebu , te mnogo intezivnije u sedmodnevnom projektu u Stohrenu u ožujku 2008., kroz koji su sudionici izveli cjelovit program aktivnosti s djecom, sastancima i s aktivnostima za roditelje kao i filozofijskim diskusijama na temu ljepota, vrlina i sreća.
Članovi su izradili model za opisivanje aktivnosti, koji služi kao vodič za započinjanje i također kao pomoć voditelju aktivnosti da se snalazi u toku izvođenja same aktivnosti, uključujući kratak opis sadržaja i svrhe, sažetak materijala i procjenu vremenskog okvira. Najbitnija osobina svih aktivnosti, međutim, je ono nepoznato, što će se tek kroz zajedničko zauzimanje oko zadane tematike postepeno otkrivati. Bez obzira što je konačni rezultat, potraga i avantura otkrića je podijeljena. Postavljanjem pitanja o važnosti na način koji je zanimljiv i zaokupljajući, mi šaljemo pitanja kako sebi tako i djeci ohrabrujući sebe kao i njih da se iskreno suočimo s vlastitim neispitivanim pretpostavkama, te ih u igri i razgovoru napokon ispitujemo.
Članovi su odnedavno počeli provoditi aktivnosti u hrvatskim osnovnim školama, a trenutno proširuju i prihvaćaju vlastite ideje radi primjenjivanja u radu s djecom iz srednjih škola i odraslima. Naše filozofijske refleksije o temama projketnih aktivnosti čine osnovu za daljnje dijaloge, stoga se članovi nastavljaju redovito susretati radi filozofskih diskusija i seminara kroz njihovu potragu za vlastitim pedagoškim interesima.
Foto izvještaj na njemačkom o izvornim aktivnostima provedenim u Projektu Stohrenschule "Vrlina, ljepota i sreća": filozofsko-pedagoški dijalog na temu Kvaliteta života može se pogledati na Friedrich-Naumann-Stiftung: Für die Freiheit:http://www.freiheit .org/ (keyword search: Stohrenschule).

 


 

developed by Nove vibracije