Novosti

Neki se kuhari prodaju kao Ronaldo


02.03.2009

Što od treme i temperature za "špaherom" hotela Meteor u natjecanju finalista, a što od maligana sa "Svijetom u čaši", s 50 kuhara na gastro-natjecanju "Biser mora" cijedio se znoj sa čela. Među onima koji su zauzeli mjesto u zlatnoj sredini, a ne među finalistima "odlikašima" je i Igor pl. Živanović.
Na "Biser mora" u Makarsku je doletio čak iz Bonna gdje preko zime živi. Iznimno zanimljiv potomak plemenitaške obitelji iz Opatije sebe ponajprije definira kao numizmatičara pa onda kao ugostitelja s konobom u Starome Gradu na Hvaru.
- Zapravo sam hedonist, volim jesti, piti i, normalno, žene. Jednako tako i knjige. Prošao sam najbolje europske lokale i puno naučio, kao i ovdje u Makarskoj, gdje ima vrhunskih profesionalaca. Ajme majko, koliko je među njima đelozije, neki su umislili da se prodaju kao Ronaldo - kaže pl. Igor.
Prigodom otvaranja manifestacije, skuhao je goveđi rep u plavcu, dodao kapule, soli i papra, koji su muški bonkulovići ocijenili izvrsnom spizom. To nas je ponukalo da ga priupitamo poslužuje li on u konobi na Hvaru moderan "minimalizam" šarenih boja na tanjuru, kakav se stil traži na "Biseru mora".
-Volim divlju spizu. Ne radim tri točkice, a niti prepune pjate od marende. Nemam zamrzivač u konobi, sve je friško i od stađuna. Pome su domaće, aromatično bilje idem ubrati. Konoba "Galerija Ljubić" je veličine 200 kvadrata, unutra je desetak stolica, pianino. Vrata od kuhinje su uvijek otvorena, a gosti sa mnom najčešće uče kako se što spravlja - kazuje taj plemeniti boem, koji hranu začinja stihovima i pričama.
Makarske marende Između srdele i šampjera uvijek izabere bijelu ribu, kao Hektorović. Srdele su sirotinjska hrana, kao i hobotnica, od koje se danas pravi senzacija. Ali obožava pod smokvom u hladu pojesti s prijateljima pečenu srdelu i zaliti je dobrom kapljicom, jer to je ugođaj.
Kada je u polufinalnom natjecanju dobio srdelu da je pripravi, zapalio je čačkalicu u foliji zajedno sa srdelom i pola sata je dimio. Valja se dosjetiti. A u Makarskoj je već dogovorio podignuti akciju "Makarske marende" na razinu institucije te će zajedno s Opatijom stvoriti od marendina hrvatski brand pod naslovom "Ad neram" (čitaj unatrag).

izvor: Slobodna Dalmacija - Mozaik

piše Ana Dragičević

snimio: Jadran Babić

developed by Nove vibracije